לוגו חברת נחלה

במה כדאי להשקיע כסף היום?

השקעות כדאיות כיום

כמה פעמים שאלתם את עצמכם “במה כדאי להשקיע היום?” האם כיום השקעה בקרקע חלקאית עדיפה או שאולי רכישת דירה? במאמר הבא נסביר מהו אפיק ההשקעה הטוב ביותר כיום.

אם תרצו להשקיע היום בקרקע חלקאית, תדעו שקרקע חקלאית היא קרקע שיעודה הוא למימוש מטרות חקלאיות בלבד וככזו ערכה הנדל”ני היינו נמוך, אך השקעה עסקית ארוכת טווח, היא כזו המשקללת בעת רכישת קרקע חקלאית את הסיכויים להפשרתה והפיכתה לאוצר פיננסי עם רווח של מאות אחוזים.

כל אדם שברשותו סכום כסף משמעותי שאותו הוא מעוניין להשקיע היום, מחפש את אפיק ההשקעה הכדאי והרווחי ביותר עבורו. בעידן בו תכניות חיסכון קונבנציונליות אינן מניבות רווחים משמעותיים, והבורסה תנודתית מדי-נדל”ן הופך לאחד מאפיקי ההשקעה המרכזיים של הישראלי.

אולם, נדל”ן אינו רק קניית מבנים או דירות להשכרה ומכירה. בתקופה האחרונה קניית קרקע חקלאית להשקעה, כמו אלו בחברת נחלה הולכת ותופסת תאוצה משמעותית. ישנם פרסומים רבים בשלטי חוצות ובמדיה הדיגיטלית וחשוב להבהיר את המושגים והעקרונות המיוחדים של קניית קרקע חקלאית לפני שמבצעים את ההשקעה. עקרונות אלו שונים באופן מהותי מהעקרונות המנחים בעת קניית מבנה למגורים.

 

סיכון אל מול תשואה

בהנחה שיש ברשותכם את ההון המתאים לרכישת נדל”ן להשקעה, בעזרת בדיקה שקולה ומושכלת תוך התייעצות עם יועצים פיננסיים נכונים, תמצאו כי בכל אחת מהאופציות קיימת הכדאיות הכלכלית שלה. אז במה כדאי להשקיע היום? בדירה או בקרקע? השקעה בדירה היא לרוב השקעה גבוהה אך בטוחה ומרכיב הסיכון בה נמוך יחסית, אך האם באמצעותה תממשו את מלוא פוטנציאל הרווח מההשקעה? השקעה בקרקע או במגרש חקלאי למכירה  כרוכה באי וודאות מסוימת לגבי מועד שינוי יעודה לקרקע לבנייה, אך הכדאיות הכלכלית העתידית הגבוהה שהיא טומנת בחובה כאשר יישתנה ייעודה לקרקע למגורים, תניב תשואה גבוהה לרוכשים.

האם להשקיע היום בקרקעות? – מצב הנדל”ן

איפה כדאי להשקיע בנדלן? ובכן, התשובה היא שעליית המחירים בשוק הדירות מובילה לחיפוש אחר ערוצי השקעה אלטרנטיביים שבעתיד יניבו רווחים גדולים. ענף השקעות הנדל”ן מציע חלופות השקעה זולות יותר וארוכות טווח כגון, קרקע חקלאית בה כדאי מאוד להשקיע. במקביל, מצוקת הדיור מאיצה במנהל מקרקעי ישראל להפשיר קרקעות, מה שמחזק את הטענה שכדאי להשקיע היום בקרקע חקלאית.

קרקעות חקלאיות לקרקעות שמיועדות לבנייה על מנת לפתור אמיתית את המחסור בקרקעות למגורים. גבולות המרכז מתרחבים והפשרת קרקעות חקלאיות בעיקר באזור השרון הצפוני והקרוב יחסית למרכז, הפכה ראלית.

קניית דירה להשקעה לעומת השקעה באפיקים אחרים – במה כדאי להשקיע היום?

כשנשאלת השאלה “איפה כדאי להשקיע את הכסף היום?”, אצל רובנו השיקולים יהיו בחירה באפיקי ההשקעה הנפוצים היום, כגון: שוק ההון, קניית מנויות ו/או אג”ח או רכישה של דירה להשקעה(לאלו שיכולים להרשות לעצמם). בעוד וקנייה של דירה להשקעה צפויה להניב תשואה נאה לאור ביקוש הדירות ומחירי הדירות העולים, חשוב שתדעו כי גם כאן ישנם אפיקים שיכולים להניב תשואות גבוהות יותר משמעותית(עם קצת סבלנות), לדוגמא: כדאיות ההשקעה בקרקע חקלאית, כאשר בנוסף לסיבות לכדאיות השקעה כפי שמצויינוות למעלה, מצד אחד מחיר הקרקע נמוך מאוד יחסית למחיר דירה ומצד שני, גם כאן, תוך מספר שנים, כשהקרקע תופשר לבנייה, מחיר הקרקע יהיה יוכל לעלות במאות אחוזים – מה שהופך את רכישת הקרקע החלקאית לכדאית מאוד. תשובה לאלו שתוהים האם כדאי לקנות קרקע חקלאית.

חשוב לציין כי בשביל לרכוש קרקע חקלאית, אין צורך בהון עצמי גבוה או בכלל, מאחר וחברת נחלה מאפשרת 100 אחוז מימון קרקעות חקלאיות במיקומים אטרקטיביים במיוחד, בהם הסבירות להפשרת קרקע גבוה במיוחד.

האם כדאי לקנות דירה להשקעה? – שיקולים של בעד ונגד

השיקול המכריע ברכישת קרקע חקלאית בקרב לקוחות פוטנציאליים הוא הסמיכות לאזור בנוי או כזה הנמצא בתהליכי בנייה ובנוסף, קיומה של תכנית מתאר עירונית או ארצית בה כלולה הקרקע. שני אלה מגדילים משמעותית את הסיכוי כי אדמת הקרקע תופשר לבנייה ובהתאמה את הכדאיות הפיננסית לרכישתה.

כתוצאה מההפשרה המתמשכת בקרקעות לבנייה, בעלי קרקעות חקלאיות מרוויחים, שכן מיד מאמיר ערך הקרקע בפער אדיר ומשפר משמעותית בן לילה את מצבם הפיננסי.

האם כדאי לקנות דירה להשקעה

במידה והחלטתם על קרקע חקלאית להשקעה, דאגו שהמכירה תעשה בשקיפות מלאה שתאפשר לכם לבחון לעומק את פוטנציאל שינוי ייעודה של הקרקע לבנייה. עשו זאת בליווי של עורך דין מקרקעין שיבדוק את הסטטוס המשפטי של הקרקע ואת האזור בו היא ממוקמת, את תהליכי אישור ההפשרה והבנייה.

דגשים חשובים לאלו שמשקיעים כסף היום

מי שמתכוון להשקיע היום כסף ולא משנה מהו אפיק ההשקעה, כדאי שידע את הדגשים הבאים:

קניית קרקע חקלאית הינה השקעה לטווח בינוני עד ארוך. מימוש ההשקעה יתרחש בטווח הזמן שבין מספר שנים מועט ועד עשרות שנים. מועד מימוש ההשקעה תלוי במספר גורמים, אולם העיקרי שבהם הוא השלב בו נמצאת תהליך ההפשרה של הקרקע. ככל שמועד ההפשרה מתקרב ויותר אישורים התקבלו, כך הקרקע היא השקעה בטוחה יותר. אולם, כאשר ההשקעה בטוחה יותר מחירה ההתחלתי של הקרקע גבוה יותר. קרקע חקלאית באזור שאין לגביו תכניות ספציפיות או אישורי הפשרה אינה דומה לקרקע שעברה את כל האישורים וקיימות תכניות קונקרטיות לגביה ולפיכך אינה כדאית להשקעה. במקרה הראשון מחירה יהיה זעום יחסית אך מועד מימוש ההשקעה יכול להיות להמשך עוד שנים רבות. במקרה השני, מחירה יכול להיות דומה למחירה של קרקע לבנייה.

נחלה מספקת סיוע של עורך דין צמוד לכל פרויקט בשיווק אבל במידה ואתם מעוניינים להתמודד לבד עם רכישת קרקע חקלאית להשקעה, חשוב שתדעו שכדי להעריך את כדאיות רכישת הקרקע, יש לוודא כי ברשותכם תמונה מלאה ומהימנה של כל המידע, כגון: מי הבעלים ובמידה והיא נמכרת על ידי מיופה כח, עורך הדין שלכם יוודא שהמסמכים שברשות מיופה הכח הינם חוקיים ויתעקש שתיפגשו עם בעל הקרקע. האם נסח הרישום נקי או שמא משועבד? חשוב ביותר לבדוק את מיקום הקרקע, כמו גם מה קיים בסביבתה. ככל שקרקע חקלאית סמוכה יותר לערים או ליישוב מתפתח, פוטנציאל השבחת הקרקע החלקאית והסיכויים להפשרתה גבוהים יותר.

מידע זה יעזור לכם כדי לדעת בצורה טובה יותר איך כדאי להשקיע את הכסף שלכם היום, איזו קרקע לקנות ולמה חברת נחלה תהיה האופציה הטובה ביותר עם הסבירות הגבוההה ביותר למימוש הפוטנציאל הגלום בקרקע.

מיקום הקרקע כחלק עיקרי בקבלת החלטה איפה להשקיע את הכסף היום

אם אתם מכננים להשקיע את הכסף היום ברכישת קרקע, חשוב לתת את הדעת על האזור בו נמצאת הקרקע. האם קיימים כבישים, שטחים סגורים לבנייה או שמורות טבע באזור. חשוב מאד לבדוק את תכניות הפיתוח העתידיות ולראות האם שטחים כאלו יכולים למנוע את פיתוח הקרקע או להגביל אותו. בעניין זה אין גם תחליף למראה עיניים. צאו לשטח, בקרו בקרקע ויתכן שתלמדו דברים חשובים שישפיעו על החלטתכם.

מאמרים נוספים

הפשרת קרקעות חקלאיות

כמה פעמים שאלתם את עצמכם “במה כדאי להשקיע היום?” האם כיום השקעה בקרקע חלקאית עדיפה או שאולי רכישת דירה? במאמר הבא נסביר מהו אפיק ההשקעה הטוב ביותר כיום. אם תרצו להשקיע היום בקרקע חלקאית, תדעו שקרקע חקלאית היא קרקע שיעודה הוא למימוש מטרות חקלאיות בלבד וככזו ערכה הנדל”ני היינו נמוך, אך השקעה עסקית ארוכת טווח, […]

קרא עוד

לפרטים נוספים חייגו 2822*
או השאירו פרטים

    צור קשר התקשר עכשיו